Wat moet ik doen?

Het maakt niet uit of we een moord hebben gepleegd, af en toe een leugen vertellen of soms verkeerde gedachten hebben, we zijn allemaal even schuldig voor God. Wij zijn allemaal besmet met dezelfde ongeneeslijke ziekte, hetzelfde dodelijke virus dat door ons lichaam raast, onze gedachten infecteert en ons hart verontreinigt. Aan de buitenkant lijkt het misschien niet zo erg, maar van binnen rotten we langzaam weg.

Alleen Gods medicijn is sterk genoeg om ons te genezen en het is aan ons de keus of wij Zijn medicijn wel of niet willen innemen. God wil niets liever dan ons nieuw leven geven, maar dit vraagt van ons dat wij onze fouten toegeven en erkennen dat we onze eigen weg zijn gegaan. Hij wil ons vergeven, maar dan moeten wij er wel om vragen. Hij wil ons redden, maar dan moeten wij ons vertrouwen niet in onszelf, maar in Jezus Christus als Zoon van God en Redder van de wereld stellen. Met heel ons hart moeten wij geloven in wie Hij is en wat Hij heeft gedaan.

De Bijbel zegt dat wij ons oude leven achter ons moeten laten en een nieuw leven met God moeten beginnen. Wanneer wij ons leven aan God overgeven worden we als het ware opnieuw geboren. We worden kinderen van de beste Vader ooit. We worden vernieuwd door Gods Geest die in ons komt wonen. We ontvangen Gods DNA dat ons helpt om anders te gaan denken, anders te spreken en anders te handelen.

We zijn dan niet opeens volmaakt en zonder fouten, maar we zijn wel onschuldig verklaard en gered van een eeuwige dood zonder God. We zijn begonnen aan een oneindige reis met een liefdevolle, trouwe, vergevende, rechtvaardige, almachtige, alwetende en oneindige God die wij steeds beter leren kennen die ons helpt om steeds meer op Jezus te gaan lijken.

Want zo lief had God de wereld dat Hij zijn enige Zoon gegeven heeft, zodat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar het eeuwig leven heeft!